سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:15 » Yesterday hit:4 » All hit:286693
  • روزنامه اسپانیایی: شیرین عبادی، مبارز قبل از انقلاب! - تازه ها
    » درباره ی من
    روزنامه اسپانیایی: شیرین عبادی، مبارز قبل از انقلاب! - تازه ها
    مدیر وبلاگ : shotokanpoloto[105]
    نویسندگان وبلاگ :
    arazin (@)[5]


    تازه فیلم عکس فیزیک موبایل
    » لوگوی من
    روزنامه اسپانیایی: شیرین عبادی، مبارز قبل از انقلاب! - تازه ها

    » Day Links » Notes Subjects » My Archives » My Friends Logo » My Friends Links » My Music
    » Yahoo » Search


    »» روزنامه اسپانیایی: شیرین عبادی، مبارز قبل از انقلاب! »» date:86/6/26 «» 2:0 ع

    روزنامه اسپانیایی: شیرین عبادی، مبارز قبل از انقلاب!

     

     

    یک روزنامه اسپانیایی در مقدمه مصاحبه ای که با شیرین عبادی ترتیب داد، وی را به عنوان یک چهره مبارز قبل از انقلاب معرفی کرد که شبها بالای پشت بام الله اکبر می گفت اما پس از انقلاب از قضاوت برکنار شد.

     

    به گزارش رجانیوز، انخلس اسپینوزا خبرنگار روزنامه ال پائیس از عبادی پرسید: شما چه احساسی دارید وقتی بیاد می آورید که از انقلاب اسلامی حمایت کردید و به پشت بام خانه خود برای سردادن الله اکبر رفتید؟

     

    شیرین عبادی بدون اشاره به سوابق پیش از انقلاب خود، در پاسخی نسبتاً بی ربط گفت: : انقلاب 2 هدف اساسی داشت: آزادی و استقلال. به ما می گفتند که در جمهوری اسلامی به هر دوی آنها دست خواهیم یافت. آزادی و استقلال دو شعاری هستند که مردم را جذب می کنند. بویژه در دوران حکومت شاه، زیرا در آن زمان ایران، مطلقاً به امریکا وابسته بود و همه پولی که از فروش نفت بدست می آوردیم، به خرید اسلحه از امریکا اختصاص می یافت. بیاد داشته باشید که آن زمان ما را به عنوان ژاندارم خلیج می شناختند. به همین علت استقلال و آزادی برای ما بسیار جذاب بود. مشکل این است که بعد از 29 سال هنوز آزاد نیستیم.

     

    گفتنی است این مبارز قبل از انقلاب! در دستگاه قضایی رژیم وقت، رئیس شعبه 24 دادگاه همدان بوده و و احتمالاً منظور وی از مبارزات قبل از انقلاب، مبارزه علیه انقلابیون می باشد.

     

    عبادی در توضیح نبود آزادی مورد ادعای خود افزود: ما برای پوشش دلخواه خود و آزادی عقیده و برای خواندن کتابها یا نوشتن کتابهایی که می خواهیم آزاد نیستیم. یک دختر نیز برای گرفتن دست دوست پسر خود و رفتن به خیابان آزاد نیست!

     

    وی که در این مصاحبه سراسر نسبت به اعتقادات مذهبی مردم ایران اظهار خشم می کند، گفت: جامعه ما هنوز بیش از اروپا پدرسالارانه است و به همین علت هنوز هم شاهد قتل های ناموسی هستیم. حتی بدون اینکه خیلی دور برویم برخی خانواده ها که برای آنها مهم نیست که فرزندان پسر آنها با دختران روابط دوستی داشته باشند، وقتی دخترانشان با پسرها روابط دوستی برقرار می کنند، بر سر و روی خود می زنند.

     

    دارنده جایزه صلح نوبل 2003 که پیش از وی نیز بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) آن را دریافت کرده بود، علیرغم التزام به حجاب به عنوان یکی از ضروریات اسلام، مدعی شد همچنان مسلمان است و می خواهد تعریف جدیدی از اسلام به دنیا معرفی کند.

     

    عبادی همچنین در یک کشف بزرگ تنها تفاوت میان احمدی نژاد و خاتمی را در این دانست که خاتمی در مقابل بازداشت های سیاسی که در زمان وی اتفاق می افتاد می گفت: متأسفم اما احمدی نژاد هیچ چیز نمی گوید!

     

    در بخش دیگری از این گفتگو که گویا مصاحبه شونده به شدت دچار توهم خودبزرگ بینی شده بود، تأکید کرد من خیلی نگران هستم. من هنوز تهدید می شوم. بعلاوه بعد از جایزه، 3 پرونده قضایی علیه من باز کرده اند و هدف آنها محکوم کردن من به هر دلیل و زندانی کردن من است اما فشار بین المللی به آنها اجازه نداده است این کار را انجام دهند.

    رجا نیوز

    shotokanpoloto
    »» comments ()

    »» Posts Title
    گوشی موبایل Apple iPhone
    [عناوین آرشیوشده]
    بارالها! دوستی ات را محبوب ترین چیزها برایم قرار ده، ترس از خودت را ترس آورترین چیزها نزدم قرار ده وبا شوق به دیدارت، نیازهای دنیایی را از من بِبُر . [رسول خدا صلی الله علیه و آله] برای عضو شدن در خبرنامه ابتدا نام و سپس ایمیل خود را وارد کنید.





    Powered by WebGozar

    Google Page Rank