سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:0 » Yesterday hit:28 » All hit:286421
  • گرفت تایتان و هلال زحل - تازه ها
    » درباره ی من
    گرفت تایتان و هلال زحل - تازه ها
    مدیر وبلاگ : shotokanpoloto[105]
    نویسندگان وبلاگ :
    arazin (@)[5]


    تازه فیلم عکس فیزیک موبایل
    » لوگوی من
    گرفت تایتان و هلال زحل - تازه ها

    » Day Links » Notes Subjects » My Archives » My Friends Logo » My Friends Links » My Music
    » Yahoo » Search


    »» گرفت تایتان و هلال زحل »» date:86/2/7 «» 2:44 ع

    فضاپیمای کاسینی در آخرین اطلاعات ارسالی، بازی‌های حیرت‌انگیز نور و سایه را به‌تصویر کشیده‌‌است. کاسینی این‌روزها به‌پشت زحل رفته‌است تا دنیای تاریک این‌منظومه را با ابزارهای حساس خود بررسی‌کند و دو تصویر زیر، بخشی از انبوه داده‌های خام ارسالی این فضاپیما است که هیچ تنظیم و تغییری روی آنها انجام نشده‌است. تصاویر تحلیل‌شده سال آینده در بایگانی تصاویر فضایی ناسا دردسترس خواهدبود.

    تصویر اول از فاصله سه‌میلیون و ششصدهزار کیلومتری قمر ره‌آ گرفته شده‌است و آن‌را در حال پوشاندن تایتان، قمر بزرگ زحل نشان می‌دهد. ره‌آ با 1530 کیلومتر قطر، از اولین قمرهای شناخته‌شده زحل است. چنین منظره‌ای پیش‌ازاین تنها در زمین دیده شده‌بود، زمانی که لحظاتی بیش‌تر به اوج خورشید‌گرفتگی کلی باقی نمانده و حلقه‌الماس تشکیل می‌شود.
    تصویر دوم که اپیمتئوس را از فاصله چهارمیلیون کیلومتری هدف گرفته‌است، این قمر را مقابل هلال زحل و حلقه‌های بی‌نظیر آن به‌تصویر کشیده‌است. اپیمتئوس با قطر 115 کیلومتر، یازدهمین قمر زحل است که در این تصویر به شکل نقطه‌ای روشن، بالاتر از مرکز تصویر و نزدیک به حلقه‌زحل ثبت شده‌است. از زمین هیچ‌گاه نمی‌توان زحل را به‌شکل هلال دید، زیرا این شکل از درخشندگی ویژگی اجرامی است که بین زمین و خورشید قرار می‌گیرند، اما کاسینی در سایه زحل قرار گرفته و می‌تواند چنین هلال بزرگ و درخشانی را ببیند.
    منبع:پارس اسکای


    shotokanpoloto
    »» comments ()

    »» Posts Title
    گوشی موبایل Apple iPhone
    [عناوین آرشیوشده]
    دورى تو از کسى که تو را خواهان است ، در بهره‏اى که تو را از اوست نقصان است ، و گرایشت بدان که تو را نخواهد خوار ساختن گوهر جان است . [نهج البلاغه] برای عضو شدن در خبرنامه ابتدا نام و سپس ایمیل خود را وارد کنید.





    Powered by WebGozar

    Google Page Rank